Boek

Op zondag 10 september is Luuks Zomer officieel gelanceerd! Wat een feest was dat! En wat was het leuk om zoveel ‘crowdfunders’ te spreken en bij elkaar te zien. Velen van de grote groep mensen die ons project hebben gedragen stonden zondag ineens letterlijk om ons heen. Dat voelde als een warm bad op een herfstige dag (trouwens wel droog!)

Het gaat over een jongen van Aaron's leeftijd (bijna 10), die er hetzelfde uitziet, met hetzelfde karakter. Eigenlijk is alleen de naam anders: Luuk. Zijn vader is wel heel anders dan die van Aaron. Hij is een wat warrige uitvinder. Doordat Luuk iets verkeerds doet met een uitvinding van zijn vader komt hij in zijn eigen tekening terecht. 
Daar maakt hij van alles mee. Hij maakt vrienden en komt achter een vreemd complot, rondom een nieuw merk water: Eau Yeah! En je raadt het al: samen met zijn vrienden lost Luuk het op. Het moet natuurlijk wel een spannend jongensboek zijn!
 

Nu het klaar is, moet het jonge schepsel dus op eigen benen gaan staan. Heel spannend. De eerste reacties sijpelen binnen. Het vrolijkst worden we ervan als we horen dat kinderen het boek niet kunnen wegleggen omdat ze zo gegrepen zijn.
Laat het ons horen wat je ervan vindt. Ik hoop natuurlijk dat we de stap kunnen maken van een sympathiek project, mogelijk gemaakt door vrienden en familie, naar een succesvol boek. Maar het is nog een hele kunst is om tussen het gigantische kinderboekenaanbod op te vallen bij pers, boekenwinkels en publiek. Vandaar dat ik per nu een campagne begin om dat te bereiken. Hoofddoel: aan het eind van het jaar is Luuks Zomer bekend, hebben we een tweede druk achter de rug en in 2018 komt het volgende boek van Luuk uit. En dan zonder crowdfunding, maar gewoon omdat het publiek – en dus de boekwinkel- er naar snakt.  Jaja, ik zet hoog in. De campagne bestaat uit een paar onderdelen en  bij een aantal zaken heb ik jullie nog nodig. Schrik niet, het kost weinig moeite en geen geld meer…:) Daar gaan we:

1: Like en deel de Luuk Zomer facebookpagina! Vandaag opent deze.

2: Ga naar de plaatselijke boekhandel en vraag of ze het hebben. Laat de man/vrouw de boeken bestellen. Speciale actie..! Als de boeken in de winkel liggen  en je weet er een foto van te maken, krijg je een originele illustratie uit het boek! (Stuur me de foto op, via de mail of facebook)

3) Val iedereen lastig in je omgeving die ook maar iets te maken heeft met de pers. We hebben bekendheid nodig! (Overigens stonden we, zoals je ziet, afgelopen dinsdag al in de Telegraaf, dus het eerste punt is gemaakt!)

3. Schrijf een review op Bol.com. Natuurlijk alleen als je het boek leuk vindt. Zo’n review schijnt veel te schelen voor de vindbaarheid op google (Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het is echt zo, heb ik gehoord!) Maar... koop het boek niet bij Bol maar rechtstreeks bij Levendig Uitgever. (Dat is gunstiger voor ons...)

4: Tot slot: praat erover! Op feestjes, op het schoolplein bij de koffiemachine op het werk. Laat om de drie zinnen de woorden Luuk Zomer vallen. 

 

Er is momenteel geen inhoud met deze term geclassificeerd.

Subscribe to RSS - Boek